ההכתרה באנגליה: בקהילה היהודית יוסיפו תפילה מיוחדת

נתי קאליש No Comments on ההכתרה באנגליה: בקהילה היהודית יוסיפו תפילה מיוחדת

בשבת הקרובה יתקיים באנגליה טקס ההכתרה למלך צ'ארלס השלישי, ובקהילה החרדית קראו למתפללים להוסיף בתפילה קטע מיוחד לכבוד המאורע. רבה הראשי של בריטניה ישתתף בטקס

ארמון בקינגהאם צילום: Yonatan Sindel/Flash90
12:19
28.04.24
יונתן שורק No Comments on בערב שביעי של פסח שומעים ורואים את שירת הים • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבת הקרובה ייערך בבריטניה טקס ההכתרה המלכותי למלך בריטניה המלך צ'ארלס השלישי, בנו של המלכה אליזבת' השנייה שמתה לפני כשמונה חודשים.

את מדינת ישראל ייצג בטקס הנשיא יצחק בוז'י הרצוג, ולצידו גם רבה הראשי של בריטניה הרב אפרים מירוויס, יגיע לטקס תוך כדי כיבוד השבת מצד הממלכה.

ב"התאחדות קהילות החרדים", הארגון שמאגד את כל הקהילות והמוסדות החרדיים בכל רחבי לונדון, ואחראי גם על הכשרות המהודרת "כדתיא", הוציאו מכתב מיוחד בו קראו להוסיף בתפילה של שבת תפילה לשלומה של מלכות

במכתב שפורסם ברחבי הקהילות בממלכה תחת הכותרת "הוי מתפלל לשלומה של מלכות", נכתב: "לקראת הכתרתו של המלך ירום הודו, על פי התייעצות הבד"ץ שליט"א, יש להוסיף תפילה בשבת קודש פרשת אמור לפני תפילת מוסף להצלחת ולשלום ממשלתו עד ביאת גואל צדק בזה ובבא".

המכתב המלא:

נציין כי היחסים של הקהילות החרדיות באנגליה עם הממלכה טובים מאוד. הרב הראשי הרב אפרים מירוויס סיפר על כך לבצלאל קאהן במסגרת דיוני וועידת רבני אירופה המתכנסת בוורשה.

"חיוב בשבילנו משום איבה לא לסרב ולבוא לטקס ההכתרה למרות שזה בשבת", אמר הרב. "המלך והמלכה מאוד מכבדים את הדת היהודית ועושים לנו קבלת פנים. אנחנו נלון בבית המלוכה ונאכל שם סעודות שבת בכדי שנוכל ללכת ברגל לטקס".

עוד סיפר הרב: "יש קשר לנו טוב עם המלך. הוא בא לטקס ההכתרה שלי כרב ראשי ומאז התיידדנו. הוא רוצה לקרב את כל הדתות במלוכה ולהיות ידיד של כולם. הוא רוצה להיות המלך של כולם ומאוד מכבד את כל הדתות וכמובן את הדת היהודית ואת זה ראיתי מקרוב".

"אנחנו אומרים כל שבת ויו"ט ברכב לשלומה של מלכות. כתבתי גם ברכה מיוחדת למלך ליום ההכתרה ובבריטניה יקראו את הברכה הזאת" אמר רבה הראשי של הממלכה.

 



0 תגובות